lördag 2 januari 2010

Gott Nytt År!

Jaha, så var det då 2010! Och så mycket som har hänt!!! Inte minst med och på den här bloggen. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tänka mig att jag skulle få så många besökare till den när jag startade den i april 2009. Idag står räknaren på nästan 15.000 besökare och det är sedan augusti när jag fick för mig att jag ville ha lite koll på hur många besökare jag fick till bloggen. Idag har jag 38 följare av bloggen. Det är också jättekul att se att så många uppskattar bloggen och vill ha (eller åtminstone se) vartenda mönster jag lägger ut.

Varför startar man en amigurumiblogg då. På sportlovet 2009 läste jag i lokaltidningen om några barn som tillsammans med Mia Bengtsson virkat amigurumi. Ja, det var egentligen inte jag som upptäckte artikeln. Det var min mor men det var jag som blev väldigt nyfiken. Tidningen tipsade om några länkar och jag började leta efter lite mönster. Det fanns en del men de var ju nästan bara engelska :-((. Jag hittade Hello Kitty på svenska hos Ida men det var också allt.

När man surfade runt och hittade en massa andra mönster på engelska föddes tanken om att översätta mönster och sedan lägga ut dem gratis på en blogg. Alla mönster som finns här har jag själv letat upp, letat reda på vem som har gjort mönstret, tagit kontakt med den personen och bett om lov att få lägga ut mönsterna gratis på bloggen med en länk till deras blogg eller hemsida. Ibland kan det gå flera veckor från det att jag hittat mönstret tills det att "ägaren" hör av sig men oftast är de riktigt snabba och tycker det är jättekul att deras mönster sprids på svenska.

Jag vet att många uppskattar bloggen och jag hoppas att ni ska fortsätta att göra det under 2010.

Ha ett riktigt Gott Nytt Virkår!!!

Virkliga hälsningar!

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad duktig du är och jag kommer med all säkerhet att göra någon av dina söta Hello Kitty dockor! Jag har iofs nyss börjat med virkning så jag är en riktig nybörjare, men jag ska försöka få tid till att virka nu. Men, nu till min fråga, skulle inte du kunna översätta mönstrena från denna sidan:http://creativeyarn.blogspot.com/search/label/crochet hon gör så väldigt fina smycken och accessoarer, men jag känner att jag inte förstår mönstren på engelska. Så om du skulle vara så snäll att översätta dem så skulle jag bli superduper glad!!!

    Gott nytt år!

    Karin, k_melin@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År till dej!!!
    Jag älskar din blogg och den är den första jag kollar varje dag!
    Det är alltid lika spännande att se vad du har lagt ut och det är kul att det är lite olika svårighets grad, så även vi vana virkare får något att bita i ibland. ;-)
    Önskar dej en fortsatt framgång med bloggandet!
    Kram från Carina

    SvaraRadera
  3. GOTT NYTT ÅR!
    Din blogg är så Bra och spännande!
    Jag är nybörjare med virkning,men tänker
    virka en eller flera dina söta Kitty-dockor till mitt barnbarn..Hoppas att du forsätter .STOR KRAM från LENA

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har nyss hamnat i amigurumiträsket.
    Jag är med på Ulliga Gulliga sakers virkalong med ett hemligt amigurumifigur och samtidigt gör jag en kanin ur Mia Bengtsonns bok. Kul det här.

    SvaraRadera
  5. Hej gud jag älskar din blogg! :D

    SvaraRadera